Liceum Ogólnokształcące

Zapraszamy!

Dalej

Technikum

Zapraszamy!

Dalej

Egger Biskupiec

Zaprasza!

Dalej

Branżowa Szkoła I- go Stopnia

Zapraszamy!

Dalej

W dniu 21.06.2023 roku odbyło się ostatnie przed przerwą wakacyjną spotkanie szkolnego kołka zainteresowań „Kuźnia Osobliwości”. To już koniec kolejnego sezonu. Czym jest to koło? Jest miejscem spotkań osób o podobnych zainteresowaniach lub tych, którzy chcą poznać inne sposoby spędzania wolnego czasu. Samo koło zainteresowań powstało jako rozwinięcie „Festiwalu Pasji” jaki odbywa się w Naszej szkole co roku. Aktualnie spędzamy czas grając w gry fabularne ze świata Warhammer Fantasy Roleplay oraz Zew Cthulhu. Jeżeli nie wiesz czym są gry fabularne lub tylko słyszałeś ich nazwę to koniecznie czytaj dalej ⯑ Bez względu na to jaką decyzję podjąłeś drogi czytelniku, zachęcam do zerknięcia na fotorelację i dołączenia do naszego grona. Przyjdź, zobacz, doświadcz… a jeżeli Ci się spodoba to dołącz do Nas. Cytując klasyka…. Nim zaczniemy każdą przygodę to „przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę”. Czym są gry fabularne: Inaczej RPG (z ang. role-playing game, nieraz zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) jest grą towarzyską opartą na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających (ale może również opierać się na prawdziwych wydarzeniach historycznych). Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry. Oprócz tradycyjnych gier fabularnych, tzw. „pen and paper”, istnieją też ich elektroniczne odpowiedniki – komputerowe gry fabularne. Klasyczną grę fabularną, w jaką gramy w „Kuźni Osobliwości”, można porównać do teatru improwizacji, w którym osoba prowadząca (zwana mistrzem gry) odgrywa rolę autora scenariusza, reżysera, narratora i zazwyczaj aktora ról postaci drugoplanowych. Natomiast gracze, czyli osoby biorące udział w grze, są aktorami pierwszoplanowymi, nieznającymi wszakże scenariusza i zmuszonymi improwizować oraz reagować na sytuacje, jakie stawia przed nimi mistrz gry. Jeżeli graczy jest wielu, mogą dobierać się w drużyny. Natomiast jeżeli w rozgrywce bierze udział wyłącznie jeden gracz, mistrz gry organizuje tzw. solówkę. Cała rozgrywka toczy się w ramach spotkań – sesji – odbywających się w odpowiednich pomieszczeniach. Rozgrywka jest konstruowana prawie wyłącznie w oparciu o słowne opisy, czasem wspomagane muzyką lub taktyczną planszą. Mistrz gry opisuje graczom ich otoczenie i akcje wykonywane przez bohaterów niezależnych, gracze natomiast opisują czynności wykonywane przez ich postaci. Do zadań mistrza gry należy również decyzja, które akcje podejmowane przez graczy osiągną zamierzone efekty, a które nie. Stopień dozwolonej identyfikacji między graczami a odgrywanymi przez nich postaciami – wypowiadanie się w pierwszej osobie, wykorzystanie rekwizytów, kontakt fizyczny z pozostałymi graczami – jest kwestią umowną i zależy wyłącznie od stopnia immersji (zanurzenia) graczy w opisywany świat gry.  W dniu 21.06.2023 roku odbyło się ostatnie przed przerwą wakacyjną spotkanie szkolnego kołka zainteresowań „Kuźnia Osobliwości”. To już koniec kolejnego sezonu. Czym jest to koło? Jest miejscem spotkań osób o podobnych zainteresowaniach lub tych, którzy chcą poznać inne sposoby spędzania wolnego czasu. Samo koło zainteresowań powstało jako rozwinięcie „Festiwalu Pasji” jaki odbywa się w Naszej szkole co roku. Aktualnie spędzamy czas grając w gry fabularne ze świata Warhammer Fantasy Roleplay oraz Zew Cthulhu. Jeżeli nie wiesz czym są gry fabularne lub tylko słyszałeś ich nazwę to koniecznie czytaj dalej ⯑ Bez względu na to jaką decyzję podjąłeś drogi czytelniku, zachęcam do zerknięcia na fotorelację i dołączenia do naszego grona. Przyjdź, zobacz, doświadcz… a jeżeli Ci się spodoba to dołącz do Nas. Cytując klasyka…. Nim zaczniemy każdą przygodę to „przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę”. Czym są gry fabularne: Inaczej RPG (z ang. role-playing game, nieraz zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) jest grą towarzyską opartą na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających (ale może również opierać się na prawdziwych wydarzeniach historycznych). Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry. Oprócz tradycyjnych gier fabularnych, tzw. „pen and paper”, istnieją też ich elektroniczne odpowiedniki – komputerowe gry fabularne. Klasyczną grę fabularną, w jaką gramy w „Kuźni Osobliwości”, można porównać do teatru improwizacji, w którym osoba prowadząca (zwana mistrzem gry) odgrywa rolę autora scenariusza, reżysera, narratora i zazwyczaj aktora ról postaci drugoplanowych. Natomiast gracze, czyli osoby biorące udział w grze, są aktorami pierwszoplanowymi, nieznającymi wszakże scenariusza i zmuszonymi improwizować oraz reagować na sytuacje, jakie stawia przed nimi mistrz gry. Jeżeli graczy jest wielu, mogą dobierać się w drużyny. Natomiast jeżeli w rozgrywce bierze udział wyłącznie jeden gracz, mistrz gry organizuje tzw. solówkę. Cała rozgrywka toczy się w ramach spotkań – sesji – odbywających się w odpowiednich pomieszczeniach. Rozgrywka jest konstruowana prawie wyłącznie w oparciu o słowne opisy, czasem wspomagane muzyką lub taktyczną planszą. Mistrz gry opisuje graczom ich otoczenie i akcje wykonywane przez bohaterów niezależnych, gracze natomiast opisują czynności wykonywane przez ich postaci. Do zadań mistrza gry należy również decyzja, które akcje podejmowane przez graczy osiągną zamierzone efekty, a które nie. Stopień dozwolonej identyfikacji między graczami a odgrywanymi przez nich postaciami – wypowiadanie się w pierwszej osobie, wykorzystanie rekwizytów, kontakt fizyczny z pozostałymi graczami – jest kwestią umowną i zależy wyłącznie od stopnia immersji (zanurzenia) graczy w opisywany świat gry.

Szymon Marchlewski

 

Liceum Ogólnokształcące

Liceum Mundurowe

Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa

wsb logo

Technikum

Branżowa Szkoła I-go Stopnia

Liceum dla Dorosłych