Uwaga, uwaga! Rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024 odbędzie się w poniedziałek 4 września. Klasy pierwsze - godzina 9:00 hala sportowa Zespołu Szkół; klasy programowo wyższe - godzina 10:30 w klasach z wychowawcami.
Harmonogram egzaminów poprawkowych:
Świadectwa maturalne będą wydawane 7 lipca (piątek) od godziny 11:00 do godziny 13:00 w sali nr 28. W przypadku braku możliwości osobistego odbioru świadectwa dojrzałości niezbędne jest upoważnienie imienne dla osoby odbierającej wraz ze swoimi danymi osobistymi.
Terminy:
- 12 lipca 2023r. do godziny 12:00 - należy uzupełnić wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty
- do 20 lipca 2023r. do godziny 15:00 - ostateczne potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia do szkoły w postaci:
a) przedłożenia orygniału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i orygniału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty (o ile nie zostały złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły)
b) w przypadku wyboru szkoły zawodowej - zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz innych stosownych orzeczeń
- 21 lipca 2023r. do godziny 12:00 - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły
Zakończenie roku w Zespole Szkół w Biskupcu skałdało się z dwóch części - na pierwszej zebrali się uczniowie LO i Technikum, zaś na drugiej części - uczniowie szkoły branżowej. I był to czas podsumowania osiągnięć i zarazem pożegnania. Część artystyczną przygotowała wraz z wychowaczynią p. Beatą Jeziorek klasa 2B. 3 lata szybko minęły i nadszedł czas kiedy zabrzmiał ostatni dzwonek i po raz ostatni wychowawcy odczytali listę obecności dla najstarszych roczników Szkoły Branżowej I stopnia. Teraz rozpoczynacie nowy etap w swoim życiu- być może część z WAS podejmie jeszcze naukę, a część rozpocznie już pracę zawodową. Dziękujemy, że przez 3 lata byliście z nami, dziękujemy też za to,że wybraliści naukę w naszej szkole.
Sukcesem może pochwalić się (absolwentka już) klasy 3A - Joanna Chankowska, która uzyskała najwyższą średnią w nauce w szkole branżowej (5,31), świadectwo z biało-czerwonym paskiem oraz otrzymała stypendium Starosty Olsztyńskiego pana Andrzeja Abako. Sedreczne gratulacje dla Asi! Jednocześnie życzymy Wam wszystkim udanych urlopów i dużych zarobków! Wszystkiego dobrego!
Anna Raczyńska
23 czerwca zakończyliśmy naukę szkolną. Tradycyjnie w tym dniu odbył się uroczysty apel połączony z wyróżnieniem uczniów za naukę, pracę na rzecz szkoły, pracę na rzecz klasy, za osiągnięcia sportowe, za pracę charytatywną. Najwyższą średnią w LO uzyskał uczeń klasy 3a - Wojciech Nosek, zaś w Technikum - Paweł Nikucki. Uczniowie ci otrzymają także gratyfikację finansową w formie stypendium Prezesa Rady Ministrów, a Wojciech dodatkowo stypendium Starosty Olsztyńskiego. Frima Egger także zasponsorowała stypendium dwóm uczniom z Technikum - za najlepsze wyniki w klasie - Kamili Wosik oraz Bartłomiejowi Kacprzyckiemu.
Wszystkim uczniom gratulujemy - także tym, którzy nie dostąpili wyróżnienia na apelu - cały rok pracowaliście na miarę Waszych możliwości, każdy z Was ma swój potencjał i zasługuje na uznanie.
Teraz tylko pozostaje życzyć bezpiecznych, zdrowych i niezapomnianych wakacji! Odpoczywajcie i bawcię się!
Anna Raczyńska
W dniu 21.06.2023 roku odbyło się ostatnie przed przerwą wakacyjną spotkanie szkolnego kołka zainteresowań „Kuźnia Osobliwości”. To już koniec kolejnego sezonu. Czym jest to koło? Jest miejscem spotkań osób o podobnych zainteresowaniach lub tych, którzy chcą poznać inne sposoby spędzania wolnego czasu. Samo koło zainteresowań powstało jako rozwinięcie „Festiwalu Pasji” jaki odbywa się w Naszej szkole co roku. Aktualnie spędzamy czas grając w gry fabularne ze świata Warhammer Fantasy Roleplay oraz Zew Cthulhu. Jeżeli nie wiesz czym są gry fabularne lub tylko słyszałeś ich nazwę to koniecznie czytaj dalej ⯑ Bez względu na to jaką decyzję podjąłeś drogi czytelniku, zachęcam do zerknięcia na fotorelację i dołączenia do naszego grona. Przyjdź, zobacz, doświadcz… a jeżeli Ci się spodoba to dołącz do Nas. Cytując klasyka…. Nim zaczniemy każdą przygodę to „przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę”. Czym są gry fabularne: Inaczej RPG (z ang. role-playing game, nieraz zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) jest grą towarzyską opartą na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających (ale może również opierać się na prawdziwych wydarzeniach historycznych). Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry. Oprócz tradycyjnych gier fabularnych, tzw. „pen and paper”, istnieją też ich elektroniczne odpowiedniki – komputerowe gry fabularne. Klasyczną grę fabularną, w jaką gramy w „Kuźni Osobliwości”, można porównać do teatru improwizacji, w którym osoba prowadząca (zwana mistrzem gry) odgrywa rolę autora scenariusza, reżysera, narratora i zazwyczaj aktora ról postaci drugoplanowych. Natomiast gracze, czyli osoby biorące udział w grze, są aktorami pierwszoplanowymi, nieznającymi wszakże scenariusza i zmuszonymi improwizować oraz reagować na sytuacje, jakie stawia przed nimi mistrz gry. Jeżeli graczy jest wielu, mogą dobierać się w drużyny. Natomiast jeżeli w rozgrywce bierze udział wyłącznie jeden gracz, mistrz gry organizuje tzw. solówkę. Cała rozgrywka toczy się w ramach spotkań – sesji – odbywających się w odpowiednich pomieszczeniach. Rozgrywka jest konstruowana prawie wyłącznie w oparciu o słowne opisy, czasem wspomagane muzyką lub taktyczną planszą. Mistrz gry opisuje graczom ich otoczenie i akcje wykonywane przez bohaterów niezależnych, gracze natomiast opisują czynności wykonywane przez ich postaci. Do zadań mistrza gry należy również decyzja, które akcje podejmowane przez graczy osiągną zamierzone efekty, a które nie. Stopień dozwolonej identyfikacji między graczami a odgrywanymi przez nich postaciami – wypowiadanie się w pierwszej osobie, wykorzystanie rekwizytów, kontakt fizyczny z pozostałymi graczami – jest kwestią umowną i zależy wyłącznie od stopnia immersji (zanurzenia) graczy w opisywany świat gry. W dniu 21.06.2023 roku odbyło się ostatnie przed przerwą wakacyjną spotkanie szkolnego kołka zainteresowań „Kuźnia Osobliwości”. To już koniec kolejnego sezonu. Czym jest to koło? Jest miejscem spotkań osób o podobnych zainteresowaniach lub tych, którzy chcą poznać inne sposoby spędzania wolnego czasu. Samo koło zainteresowań powstało jako rozwinięcie „Festiwalu Pasji” jaki odbywa się w Naszej szkole co roku. Aktualnie spędzamy czas grając w gry fabularne ze świata Warhammer Fantasy Roleplay oraz Zew Cthulhu. Jeżeli nie wiesz czym są gry fabularne lub tylko słyszałeś ich nazwę to koniecznie czytaj dalej ⯑ Bez względu na to jaką decyzję podjąłeś drogi czytelniku, zachęcam do zerknięcia na fotorelację i dołączenia do naszego grona. Przyjdź, zobacz, doświadcz… a jeżeli Ci się spodoba to dołącz do Nas. Cytując klasyka…. Nim zaczniemy każdą przygodę to „przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę”. Czym są gry fabularne: Inaczej RPG (z ang. role-playing game, nieraz zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) jest grą towarzyską opartą na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających (ale może również opierać się na prawdziwych wydarzeniach historycznych). Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry. Oprócz tradycyjnych gier fabularnych, tzw. „pen and paper”, istnieją też ich elektroniczne odpowiedniki – komputerowe gry fabularne. Klasyczną grę fabularną, w jaką gramy w „Kuźni Osobliwości”, można porównać do teatru improwizacji, w którym osoba prowadząca (zwana mistrzem gry) odgrywa rolę autora scenariusza, reżysera, narratora i zazwyczaj aktora ról postaci drugoplanowych. Natomiast gracze, czyli osoby biorące udział w grze, są aktorami pierwszoplanowymi, nieznającymi wszakże scenariusza i zmuszonymi improwizować oraz reagować na sytuacje, jakie stawia przed nimi mistrz gry. Jeżeli graczy jest wielu, mogą dobierać się w drużyny. Natomiast jeżeli w rozgrywce bierze udział wyłącznie jeden gracz, mistrz gry organizuje tzw. solówkę. Cała rozgrywka toczy się w ramach spotkań – sesji – odbywających się w odpowiednich pomieszczeniach. Rozgrywka jest konstruowana prawie wyłącznie w oparciu o słowne opisy, czasem wspomagane muzyką lub taktyczną planszą. Mistrz gry opisuje graczom ich otoczenie i akcje wykonywane przez bohaterów niezależnych, gracze natomiast opisują czynności wykonywane przez ich postaci. Do zadań mistrza gry należy również decyzja, które akcje podejmowane przez graczy osiągną zamierzone efekty, a które nie. Stopień dozwolonej identyfikacji między graczami a odgrywanymi przez nich postaciami – wypowiadanie się w pierwszej osobie, wykorzystanie rekwizytów, kontakt fizyczny z pozostałymi graczami – jest kwestią umowną i zależy wyłącznie od stopnia immersji (zanurzenia) graczy w opisywany świat gry.
Szymon Marchlewski