Jesteś tutaj: Start
Zakończenie roku w Zespole Szkół w Biskupcu skałdało się z dwóch części - na pierwszej zebrali się uczniowie LO i Technikum, zaś na drugiej części - uczniowie szkoły branżowej. I był to czas podsumowania osiągnięć i zarazem pożegnania. Część artystyczną przygotowała wraz z wychowaczynią p. Beatą Jeziorek klasa 2B. 3 lata szybko minęły i nadszedł czas kiedy zabrzmiał ostatni dzwonek i po raz ostatni wychowawcy odczytali listę obecności dla najstarszych roczników Szkoły Branżowej I stopnia. Teraz rozpoczynacie nowy etap w swoim życiu- być może część z WAS podejmie jeszcze naukę, a część rozpocznie już pracę zawodową. Dziękujemy, że przez 3 lata byliście z nami, dziękujemy też za to,że wybraliści naukę w naszej szkole.
Sukcesem może pochwalić się (absolwentka już) klasy 3A - Joanna Chankowska, która uzyskała najwyższą średnią w nauce w szkole branżowej (5,31), świadectwo z biało-czerwonym paskiem oraz otrzymała stypendium Starosty Olsztyńskiego pana Andrzeja Abako. Sedreczne gratulacje dla Asi! Jednocześnie życzymy Wam wszystkim udanych urlopów i dużych zarobków! Wszystkiego dobrego!
Anna Raczyńska
23 czerwca zakończyliśmy naukę szkolną. Tradycyjnie w tym dniu odbył się uroczysty apel połączony z wyróżnieniem uczniów za naukę, pracę na rzecz szkoły, pracę na rzecz klasy, za osiągnięcia sportowe, za pracę charytatywną. Najwyższą średnią w LO uzyskał uczeń klasy 3a - Wojciech Nosek, zaś w Technikum - Paweł Nikucki. Uczniowie ci otrzymają także gratyfikację finansową w formie stypendium Prezesa Rady Ministrów, a Wojciech dodatkowo stypendium Starosty Olsztyńskiego. Frima Egger także zasponsorowała stypendium dwóm uczniom z Technikum - za najlepsze wyniki w klasie - Kamili Wosik oraz Bartłomiejowi Kacprzyckiemu.
Wszystkim uczniom gratulujemy - także tym, którzy nie dostąpili wyróżnienia na apelu - cały rok pracowaliście na miarę Waszych możliwości, każdy z Was ma swój potencjał i zasługuje na uznanie.
Teraz tylko pozostaje życzyć bezpiecznych, zdrowych i niezapomnianych wakacji! Odpoczywajcie i bawcię się!
Anna Raczyńska
W dniu 21.06.2023 roku odbyło się ostatnie przed przerwą wakacyjną spotkanie szkolnego kołka zainteresowań „Kuźnia Osobliwości”. To już koniec kolejnego sezonu. Czym jest to koło? Jest miejscem spotkań osób o podobnych zainteresowaniach lub tych, którzy chcą poznać inne sposoby spędzania wolnego czasu. Samo koło zainteresowań powstało jako rozwinięcie „Festiwalu Pasji” jaki odbywa się w Naszej szkole co roku. Aktualnie spędzamy czas grając w gry fabularne ze świata Warhammer Fantasy Roleplay oraz Zew Cthulhu. Jeżeli nie wiesz czym są gry fabularne lub tylko słyszałeś ich nazwę to koniecznie czytaj dalej ⯑ Bez względu na to jaką decyzję podjąłeś drogi czytelniku, zachęcam do zerknięcia na fotorelację i dołączenia do naszego grona. Przyjdź, zobacz, doświadcz… a jeżeli Ci się spodoba to dołącz do Nas. Cytując klasyka…. Nim zaczniemy każdą przygodę to „przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę”. Czym są gry fabularne: Inaczej RPG (z ang. role-playing game, nieraz zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) jest grą towarzyską opartą na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających (ale może również opierać się na prawdziwych wydarzeniach historycznych). Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry. Oprócz tradycyjnych gier fabularnych, tzw. „pen and paper”, istnieją też ich elektroniczne odpowiedniki – komputerowe gry fabularne. Klasyczną grę fabularną, w jaką gramy w „Kuźni Osobliwości”, można porównać do teatru improwizacji, w którym osoba prowadząca (zwana mistrzem gry) odgrywa rolę autora scenariusza, reżysera, narratora i zazwyczaj aktora ról postaci drugoplanowych. Natomiast gracze, czyli osoby biorące udział w grze, są aktorami pierwszoplanowymi, nieznającymi wszakże scenariusza i zmuszonymi improwizować oraz reagować na sytuacje, jakie stawia przed nimi mistrz gry. Jeżeli graczy jest wielu, mogą dobierać się w drużyny. Natomiast jeżeli w rozgrywce bierze udział wyłącznie jeden gracz, mistrz gry organizuje tzw. solówkę. Cała rozgrywka toczy się w ramach spotkań – sesji – odbywających się w odpowiednich pomieszczeniach. Rozgrywka jest konstruowana prawie wyłącznie w oparciu o słowne opisy, czasem wspomagane muzyką lub taktyczną planszą. Mistrz gry opisuje graczom ich otoczenie i akcje wykonywane przez bohaterów niezależnych, gracze natomiast opisują czynności wykonywane przez ich postaci. Do zadań mistrza gry należy również decyzja, które akcje podejmowane przez graczy osiągną zamierzone efekty, a które nie. Stopień dozwolonej identyfikacji między graczami a odgrywanymi przez nich postaciami – wypowiadanie się w pierwszej osobie, wykorzystanie rekwizytów, kontakt fizyczny z pozostałymi graczami – jest kwestią umowną i zależy wyłącznie od stopnia immersji (zanurzenia) graczy w opisywany świat gry. W dniu 21.06.2023 roku odbyło się ostatnie przed przerwą wakacyjną spotkanie szkolnego kołka zainteresowań „Kuźnia Osobliwości”. To już koniec kolejnego sezonu. Czym jest to koło? Jest miejscem spotkań osób o podobnych zainteresowaniach lub tych, którzy chcą poznać inne sposoby spędzania wolnego czasu. Samo koło zainteresowań powstało jako rozwinięcie „Festiwalu Pasji” jaki odbywa się w Naszej szkole co roku. Aktualnie spędzamy czas grając w gry fabularne ze świata Warhammer Fantasy Roleplay oraz Zew Cthulhu. Jeżeli nie wiesz czym są gry fabularne lub tylko słyszałeś ich nazwę to koniecznie czytaj dalej ⯑ Bez względu na to jaką decyzję podjąłeś drogi czytelniku, zachęcam do zerknięcia na fotorelację i dołączenia do naszego grona. Przyjdź, zobacz, doświadcz… a jeżeli Ci się spodoba to dołącz do Nas. Cytując klasyka…. Nim zaczniemy każdą przygodę to „przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę”. Czym są gry fabularne: Inaczej RPG (z ang. role-playing game, nieraz zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) jest grą towarzyską opartą na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających (ale może również opierać się na prawdziwych wydarzeniach historycznych). Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry. Oprócz tradycyjnych gier fabularnych, tzw. „pen and paper”, istnieją też ich elektroniczne odpowiedniki – komputerowe gry fabularne. Klasyczną grę fabularną, w jaką gramy w „Kuźni Osobliwości”, można porównać do teatru improwizacji, w którym osoba prowadząca (zwana mistrzem gry) odgrywa rolę autora scenariusza, reżysera, narratora i zazwyczaj aktora ról postaci drugoplanowych. Natomiast gracze, czyli osoby biorące udział w grze, są aktorami pierwszoplanowymi, nieznającymi wszakże scenariusza i zmuszonymi improwizować oraz reagować na sytuacje, jakie stawia przed nimi mistrz gry. Jeżeli graczy jest wielu, mogą dobierać się w drużyny. Natomiast jeżeli w rozgrywce bierze udział wyłącznie jeden gracz, mistrz gry organizuje tzw. solówkę. Cała rozgrywka toczy się w ramach spotkań – sesji – odbywających się w odpowiednich pomieszczeniach. Rozgrywka jest konstruowana prawie wyłącznie w oparciu o słowne opisy, czasem wspomagane muzyką lub taktyczną planszą. Mistrz gry opisuje graczom ich otoczenie i akcje wykonywane przez bohaterów niezależnych, gracze natomiast opisują czynności wykonywane przez ich postaci. Do zadań mistrza gry należy również decyzja, które akcje podejmowane przez graczy osiągną zamierzone efekty, a które nie. Stopień dozwolonej identyfikacji między graczami a odgrywanymi przez nich postaciami – wypowiadanie się w pierwszej osobie, wykorzystanie rekwizytów, kontakt fizyczny z pozostałymi graczami – jest kwestią umowną i zależy wyłącznie od stopnia immersji (zanurzenia) graczy w opisywany świat gry.
Szymon Marchlewski
W dniu 21.06.2023 odbył się turnieju e-sportowy w CS:GO. Drużyny walczyły o zaszczyt dostania się do reprezentacji szkoły w zawodach e-sportowych na przyszły rok szkolny 2023/2024. Rozgrywka była niezwykle emocjonująca. Wśród licznych utalentowanych drużyn, które wzięły udział, trzy szczególnie się wyróżniały. Drużyna, która wygrała turniej, w składzie: Fabian Waniewski, Bartek Kozik, Kuba Archacki, Kuba Pawlina, Igor Krasucki, imponowała swoją niezawodnością i perfekcyjnym wykonaniem strategii. Ich precyzja i doskonała komunikacja na boisku zaskakiwały przeciwników, co zaowocowało pierwszym miejscem w turnieju. Byli nie do pokonania!
Na drugim miejscu znalazła się drużyna, w której w składzie byli: Artur Thimm, Michał Giers, Konrad Lech, Kamila Kubala, Mikołaj Kostyra, której siła i determinacja były niezwykle imponujące. Ich wybitne umiejętności indywidualne oraz świetna współpraca jako zespół przyniosły im zaszczytne drugie miejsce. To było zacięte starcie!
Na trzecim miejscu stanęła drużyna, ze składem: Bartosz Badio, Łukasz Misiukiewicz, Oliwier Jaśkiewicz, Tymoteusz Kruk, Tomasz Sobiszek, która swoją niezłomną postawą i wyjątkowym talentem zasłużyła na uznanie. Ich dynamiczna gra i twarda obrona pozwoliły im zdobyć trzecie miejsce w turnieju. Świetna robota! Wszystkie te drużyny dostarczyły nam niezapomnianych chwil i emocji podczas turnieju. Ich determinacja, umiejętności i zgranie są godne najwyższego uznania.
Gratulujemy wszystkim zespołom za ich doskonałe wyniki i niezwykłe wysiłki, które włożyły w przygotowanie się do tego turnieju. Z wielką wdzięcznością pragniemy wyrazić nasze gorące podziękowania dla komentatorów za komentowania ostatniego meczu e-sportowego. Wasze głosy pełne pasji, wiedzy i emocji sprawiły, że każdy moment gry był jeszcze bardziej ekscytujący dla naszych widzów. Wasza praca jest niezwykle cenna i kluczowa dla rozwoju e-sportu. Jesteście głosem społeczności e-sportowej i zasługujecie na naszą najwyższą estymę i uznanie.
Dzięki temu uczniowie przebywając w naszej szkole (jedząc smakowitą pizzę ⯑ ) lub poza nią, mogli oglądać zmagania online. Dziękujemy wszystkim drużynom za udział w tej wyjątkowej rywalizacji. Wasza pasja do gry i zaangażowanie sprawiły, że ten turniej był niezapomnianym wydarzeniem dla wszystkich fanów e-sportu. Turniej był zorganizowany przez Samorząd Szkolny przy wsparciu Pana Wojtka Styśka i Szymona Marchlewskiego.
Igor Bieliński
Szkoła średnia to taki czas w życiu człowieka, który najbardziej się pamięta, do którego odwołujemy się wspomnieniami wraz z upływem lat. To czas, kiedy rodzą się pierwsze sympatie i kiedy nabieramy doświadczenia życiowego. Stąd też lubimy wrcać tam gdzie byliśmy już, spotkać tych chłopków i te dziewczyny......Zawsze piękni i młodzi! I właśnie w minioną sobotę spotkały się roczniki absolwentów - 1970 i 1988 co uwieczniono na wspólnym zdjęciu. Warto pielęgnować takie tradycje!!! Zapraszamy kolejne roczniki - szkoła jest dla Was zawsze otwarta!
Anna Raczyńska
3 czerwca w sobotę uczniowie naszej szkoły w składzie Wojciech Nosek, Kornelia Wolska i Maciej Zbrzeski udali się do Krakowa, aby 4 czerwca w niedzielę wziąć udział w ogólnopolskim konkursie wiedzy o krajach niemieckojęzycznych Turbolandeskunde, którego organizatorem było Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego oraz Goethe Institut. Zadaniem konkursowym było przygotowanie przez uczniów jednego z wylosowanych tematów , a następnie zaprezentowanie go przed jury. Sponsorem wyjazdu była firma Egger,której jesteśmy niezmiernie wdzięczni.
Bogumiła Radomska
W dniach 15-16 maja uczniowie klas 2b i 2c LO udali się na wycieczkę do Wrocławia. Pierwszego dnia , zaraz po przybyciu do hostelu wybrali się z wychowawczyniami na krótki spacer, w celu zapoznania się z topografią miasta.Po południu udali się na zwiedzanie starówki z przewodnikiem, od którego usłyszeli wiele ciekawych historii dotyczących miasta. Drugiego dnia młodzież zwiedziła Muzeum Narodowe, gdzie obejrzała sztukę europejską, polską i śląska oraz najstarszy Ogród Zoologiczny w kraju liczący ponad 10500 zwierząt . Jednym z ciekawszych miejsc było Muzeum Panoramy Racławickiej, eksponujące cykloramiczny obraz słynnej bitwy pod Racławicami z czasów insurekcji kościuszkowskiej. Ostatniego dnia wycieczki uczniowie udali się do Ogrodu Japońskiego oraz Hali Stulecia. Wycieczka zakończyła się spacerem po Starówce wrocławskiej. Mimo niezbyt sprzyjającej pogody, wszystkim dopisywały humory i nie brakowało sił w nogach , aby poznawać kolejne miejsca pięknego miasta Wrocławia.
Bogumiła Radomska